I made this widget at MyFlashFetish.com.

20.11.12

ini bukan belog cinta

Salam to all reader..~~

ececeh.. buat macam banyak readersss yang dok baca belog ni =,=

-----------------------------------------------

Bismillahirahmanirahiim. Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.



 lagu konstantinopel
(klik kilik ^_^ )









Ini bukan belog jiwang, namun ini merupakan sebuah belog perjuangan. Pernah sekali penulis ditanya oleh beberapa orang pembaca, kenapa address belog ini 'bersaksi cinta di atas cinta'? tak ke bunyinya macam jiwang2 je? ini belog cinta ke?

isk... isk... sabar2... hmm bagi menjawab segala persoalan tersebut, penulis mengambil keputusan untuk menerangkan ia di dalam entry pada kali ini.

Sebelum tu, penulis ini menjelaskan tentang definisi cinta dalam konteks apa yang penulis ingin sampaikan di sini... Cinta menurut penulis adalah sesuatu yang tunggal hanya kepada ALLAH... cinta kepada perjuangan bagi menegakkan syariat ALLAH di atas muka bumi ini demi mendapatkan keredhaan-NYA sebagai matlamat utama yang hakiki... Namun, kenapa mesti keredhaan-NYA yang menjadi keutamaan?

Ingatlah wahai sahabat, sekiranya kita mati syahid sekalipun, atau amal kita setinggi gunung, namun janganlah kita merasa yakin bahawa kita akan ditempatkan di syurga-NYA.. kerana tidak ada seorang pun daripada kita yang masuk ke syurga dengan amalnya melainkan dengan rahmat dan keredhaan daripada ALLAH SWT... Allah... Penulis pernah terbaca tentang kisah seorang pelacur yang menjadi ahli syurga kerana rahmat ALLAH setelah beliau menyelamatkan seekor anjing... Subhanallah... terasa diri ini lebih kerdil berbanding pelacur tersebut.. mungkin dia nampak seperti ahli neraka kerana pekerjaannya itu, namun ALLAH jugalah sebaik-baik penilai.. ALLAH menghitung keikhlasan pelacur tersebut sedangkan kita para abid atau ahli ibadah belum tentu dijaminkan oleh ALLAH dengan syurga-NYA sekiranya ibadah yang kita lakukan masih dalam  keadaan lalai, kita melakukan ibadah hanya untuk mendapatkan sanjungan daripada manusia dan sebagainya.. bahkan sifat riak itu lebih teruk daripada menjadi seorang pelacur kerana riak merupakan syirik yang tersembunyi... seorang pelacur itu mungkin berdosa kerana perbuatannya berzina dek kerana kejahilannya dalam agama, namun ALLAH telah mengatakan bahawa semua dosa yang dilakukan oleh hamba-hamba-NYA akan diampunkan selain daripada dosa syirik kepada-NYA.. Nauzubillah, semoga kita semua terhindar daripada perbuatan syirik ini.

kerana cinta-NYA, jari-jari giat menaip setiap bait kata-kata untuk menumbuhkan rasa cinta ke dalam diri para pembaca... harapan penulis, sekiranya penulis tidak ada lagi, biarlah belog ini menjadi 'saham' di sana nanti sebagaimana hadis Rasulullah SAW :


“Apabila matinya seorang anak Adam itu maka terputuslah segala amalan melainkan tiga perkara,ilmu yang bermanfaat,sedekah jariah dan doa daripada anak-anak yang soleh.”

insya-ALLAH :)


#Ya ALLAH.. jadikan penulisanku ini sebagai medan berdakwah kepada masyarakat di luar sana yang tidak dapat dicapai oleh tangan ini.. semoga penulisanku yang tidak seberapa ini pula dapat meresap masuk dalam hati pembaca di luar sana untuk sama-sama mencari cinta-MU.. amiin :')


No comments:

Post a Comment