I made this widget at MyFlashFetish.com.

1.1.12

Yang tertutup itu indah…♥


Kenapa ?

Sebab yang tertutup itu lebih terpelihara sebenarnya…..TAK PERCAYA???

Jom kita ikuti kisah ni….

:: KISAH JAM ROLEX DAN JAM PASAR MALAM ::

Jam pasar malam : diletakkan terdedah di atas meja…. Senang dipandang, senang disentuh… bila terniat untuk beli kita akan mencubanya..bila dirasakan jam tersebut tidak sesuai..kita letak balik jam tu then kita cuba yang lain…betul tak?? 

TAPI….

Jam Rolex : tak ada yang dijual sewenang-wenangnye kat pasar malam tu….diletakkan di dalam kotak kaca…. Kita hanya mampu pandang, sentuh jauh sekali…hanya yang berniat dan benar-benar mahu membelinya sahaja yang akan “minta kebenaran” penjual untuk mencubanya… jadi jam ni “tak pernah” disentuh dengan sewenang-wenangna oleh tangan manusia yang tidak benar-benar ikhlas mahu memilikinya……harganya pun mahal , hanya yang layak memiliki sahaja yang mampu untuk mendapatkannya…. =)

Wahai ukhti-ukhti yang solehah……

Itulah sebenarnya nilai diri kita…. Andai kita pandai menjaga diri, kita akan menjadi seperti jam Rolex yang mahal dan bernilai tersebut… andai kita “mendedahkan” diri kita seperti jam pasar malam - senang dipegang oleh ramai orang, senang dilihat umpama bahan pameran…apa lagi nilai yang ada dalam diri??
Yang tertutup itu indah dan terpelihara.
Jadi, tutuplah aurat yang merupakan mahkota bagimu…. Bukankah ALLAH S.W. T telah bersabda….

“Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka, atau bapa mentua mereka, atau anak-anak mereka, atau anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya. (Surah An-Nur: 31)
wanita itu diciptakan indah... tersangat indah... hal ini diakui sendiri oleh Rasulullah SAW..

"Dunia ini ialah perhiasan , dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita solehah" (HR Muslim)

YUP . Perhiasan yang indah di dunia itu ialah wanita2 solehah....jadi , anda tak ingin menjadi perhiasan yang indah ke? =)




sebelum menutup entry ni... jom kita baca suatu pesanan daripada Sheikh Ahmad Yasin :


"Wahai puteriku, aku ingin kalian berjanji kepada ALLAH akan mengenakan hijab secara jujur dan betul. Aku meminta kalian berjanji kepada ALLAH bahawa kalian akan mengambil peduli tentang agama dan Nabi kalian yang mulia. Jadikanlah ibunda kalian, Khadijah dan Aisyah, sebagai teladan. Jadikan mereka sebagai pelita hidup kalian. Haram hukumnya bagi kalian untuk melakukan sesuatu yang boleh menarik perhatian pemuda supaya mendekati kalian.” 

No comments:

Post a Comment