I made this widget at MyFlashFetish.com.

1.11.12

jatuh cinta dengan PMI :)

di sini kisahnya bermula, kisah seorang penggembara mencari cahaya..

Alhamdulillah dipertemukan di medan ini, mulanya sebagai penagih ilmu, kemudian menjadi penyebar ilmu...





masih segar di ingatan..

Teringat kali pertama bercakap di hadapan semasa sem satu (tahun satu) dahulu... disebabkan dipanggil secara "on the spot" untuk bercakap di hadapan waktu tu, kaki tangan semua menggigil sebab nervous sangat2... sampaikan orang yang dengar pun ingat saya menangis (kebetulan kisah sedih sikit masa tu).. disebabkan tak mahu timbul spekulasi yang bukan2, terpaksalah jugak saya mengaku macam ni : "Saya bukan nangeh ni, saya getaq..." riak suram tiba2 jadi suasana bising apabila rakan kelas gelak mendengar pengakuan tersebut =,=!


apabila presentation kedua : satu ayat sahaja dr kakak yg membuatkan diri ini berubah secara drastik ketika itu berkenaan isu "kena cakap di hadapan".. katanya : "kalau hang nak orang gelakkan hang (sebab nervous sgt sampai shaking bila kena bercakap di hadapan), hang buat la lagi macam haritu..."berbekalkan ayat tu., mulai haritu buat2lah berani ckp kat depan (walaupun sindrom nervous tu masih tebal dalam diri...)

Apabila masa berlalu, banyak pengalaman yg dikutip sepanjang berpersatuan di universiti.. nak tak nak mesti perlu asuh bakat KEPIMPINAN tu dalam diri... dan alhamdulillah, PERSATUAN MAHASISWA ISLAM merupakan medan saya menjadi seperti diri sekarang..~ melatih KEPIMPINAN, menTARBIAH DIRI, melatih untuk KERJA BERPASUKAN, berSOSIAL dan sebagainya... ^_^


kenapa asyik memuji PMI? sebab banyak perkara yang saya belajar di dalamnya =) ingatlah bahawa "orang yang banyak memberi, pasti akan banyak menerima" 

Bukankah ALLAH SWT pun berfirman dalam Surah al-Baqarah ayat 272 yang bermaksud:"Dan kebaikan apa sahaja yang kalian infakkan, maka kebaikannya adalah untuk kalian sendiri"


No comments:

Post a Comment